2012-02-21

Kalas vecka !

Den här veckan blir det flera födelsedagskalas som avlöser varandra. Imorgon fyller Wilma och Oliwers kusin år och det vankas tårta och presenter. Fast Wilma längtar nog mest efter torsby bladet,hon hoppas innerligt att hon är med. Och det klart att hon är. För min lilla/stora tjej är det verkligen super häftigt. Att få vara med där i med foto och grattis hälsning. Så vi får hoppas att det blir en nöjd tjej imorgon eftermiddag.

Fredag är ju dagen som Wilma fyller år. Öppet hus hela dagen och favorit tårtan blir framdukad,ballonger ska blåsas och presenter ska öppnas. Hon längtar verkligen. Hon frågade idag vart jag hade gömt alla presenter och om jag inte kunde säga vilket gömställe dom låg på så hon kunde kika lite. Svaret blev naturligtvis nej och en liten besviken blick från Wilmas håll... Tålamod är inte en 4 (snart 5) årings största egenskap om jag säger så.

Lördag blir det stort barnkalas. Inbjudningarna är skickade och planeringen i full gång. Wilma har tjatat om sitt kalas i evigheters evigheter och nu är det inte många dagar kvar till årets höjdpunkt,om man bortser från julen då vill säga. Ska bli skoj i alla fall.

Men om jag skulle berätta lite om dagen idag - tisdag. Barnen har varit på dagis och jag har gjort en massa ärenden med min syster på byn. Bockat av en del punkter och skrivit dit nya. Till bringade resterande av dagen även hos henne. Bjöds på mat vilket va otroligt skönt att slippa och det va jätte gott. Kasslergratäng. Oliwer va nog den som tyckte bäst om det för han slukade en mega stor portion och va mer än nöjd efteråt. Blev kvar ända till kvällen kom och det va dax för pyjamas och kvällsmat.

Så nu sitter jag här och känner hur trött jag börjar bli. Men har ju lite tv "måsten" ikväll så en stund till vill jag hålla mig vaken.
Kanske även skulle försöka titta klart på "In Time" idag. I så fall mitt 3e försök på den filmen. Har somnat varje kväll jag börjat titta men det har inte varit för den varit dålig utan för att John Blund ställt till det. Än så länge är den riktigt bra,3e gången gillt kanske ?!

Nu ska jag avrunda här,tänkte hinna med en dusch innan mina "tvlaster" börjar. Ha en fin kväll allesammans och förresten känner ni att våren är på väg?! det gör i alla fall jag,känner det i hela kroppen.... Vårkänslor upp till öronen - lycka !

Inga kommentarer: