2010-12-31

Jag hatar...

...att vänta. Det är nog det värsta jag vet. HA ha.. Alltså inte det värsta jag vet men guuud vad jag avskyr det. Sitter färdig för att åka och handla men kan inte för måste vänta in B. Wilma börjar bli stollig av att jag hela tiden säger -"snart". Gaaaah ! Tiden står stilla känns det som. Och ju mer jag tänker på det ju mer irriterad blir jag,men när jag sen åker tänker jag INTE skynda mig det minsta. Grr !

Igår bjöd vi kära "Farmor" på mat. Hasselbacks potatis,kyckling och hemmagjord sås. Sallad slungad i jätte god dressing. Mmm. Varför gör jag så sällan potatisen på det viset ?!! Är ju så himla enkelt och bara att stoppa in. Får bli repris på det snart igen. Middagen för idag,sista dagen på året har inte riktigt blivit bestämd än. Men lutar åt fläskfilé,egen sås och råstekt potatis i ugnen. Dessert får nog bli en enkel sån. Bara för att Wilma älskar den oxå. Choklad pudding med andra ord. Med en klick grädde på. Enkelt och gott och helt i min dotters smak. Förrätten är dock fortfarande ett osäkert kort. Kanske en soppa. Hmm skaldjur kanske och med en god baguett till. Jaaa så får det bli. Kurr,nu gör sig magen påmind ;) Kurr (igen )

Födelsedagarna är runt knuten snart. Börjar med J och sen min egen. Lite kaka på kaka detta när man fyller så nära inpå julen. Men glad är jag över att fylla tidigt på året. Fast det va ju mest när man va yngre och längtade till övningskörningen,körkortet och det mest "häftiga" BOLAGET! Nu för tiden så kvittar liksom åldern. Jag bryr mig inte det minsta om att jag fyller 31. Låter kanske gammalt när man säger det men,nja åldern är bara en siffra. Jag är inte nojjig alls. Skönt att bli till åren fast i sinnet är jag ju inte mer än 24 ;)


Kan inte släppa detta ! Gaah... vill iväg kom hem låt mig åka. Ett tusen ett. Ett tusen två. Ett tusen tre. Ett tusen fyra. Ett tusen fem. Ett tusen sex. Usch. Hej då.

Inga kommentarer: