2010-12-28

Back to life!

...back to reality... fast segt är det... efter juldagens partaj. Tidig hemfärd med ändå helt slut.

Julen va iallafall bra på alla ställen vi åkte runt till. Barnen super nöjda med alla sina klappar och även vi. Får väl skriva några rader om HAMSTERN oxå. Wilma blev förvånad och jätte glad. Henes första kommentar va: ÄR DEN PÅ RIKTIGT? ALTSÅ LEVANDE ???? -Ja lilla vän det är ett "riktigt" djur. Du har blivit Mamma nu Wilma. HAMSTERRÅTWilma- Åhhhh min HAMSTERRÅTTA! :) ( hahahah ) Perfekt djur till en snart 4årig dotter. ;)

Jag fick ett Wii spel och gissa om träningsvärken kom direkt =) haha kommer bli FIT nu,önsketänkande,men jaaa ska väl försöka ;) Nyårs löfte kanske?!! Mååånga många flera presenter blev det och kort på det komer framöver. Orken är lika med noll nu efter all mat,presentöppning och VAKNA nätter. Oliwer är nu inne i en period igen. Vaken var annan timme eller var 3dje på nätterna. Dreglet sprutar och jag känner efter tänder varje dag,men inget.Åhh om du kunde komma nu så man fick börja sova lite igen,för jag fungerar dåligt av så här lite sömn. I sträck. Får jag 4-5 i sträck så "går" det. Men 2 och 3 är lite för lite. Men som jag sagt tusen gånger,det är en fas. Han växer,drömmer,får tänder osv osv och så här ÄR det att ha barn. I början när "små" då Är det "enkelt" då är det bara mat,blöja eller mage "typ" men nu... Nu kan det vara vad som helst från A till O. Grekiska alltså =)

Försöker nu komma in i vardan igen. Berget tvätt är snart utplånat och ALLT som skulle skruvas ihop i julklappsväg är ihop skruvat. Min fina hylla,Wimas skrivbord. Oliwers stolar,bord och pallar. Kartongerna är nu ett minne blott. Uff nästan blåsor i händerna efter allt vridande. Men jisses nöjda blev vi. Och min "stora" dotter blev plötsligt "liten" i sin skrivbordsstol och bakom skrivbordet med saxar,pennor och pysselböcker. Naaaaw cute!

Framöver så ska vi till fjället,Wilma ska åka slalom och jag med. ( shit) jag åker ju snowboard ?!??! hehe ! och rinken ska oxå besökas. För i ett paket så va det skridskor. Farmor köpte det åt Wilma och dom va naturligtvis vita och rosa. Det ska iallafall bli en syn för gudarna och massa gråt och -"jag vill inte Mamma. Jag KAN INTE ! " Kommer förmodligen bli "JÄTTE KUL " hehehhe !

Nä fan,måste få i mig någon form av föda. Frukost/lunch/middag kalla det vad ni vill men nu ska jag duka fram något som INTE påminner om JULMAT. yes ! BILDER KOMMER!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hallå!
Verkar som om ni haft en helt underbar jul! Det har vi oxå haft, umgås med nära å kära, massa mat, paket.....
Vi testade Williams skridskor igår, å det gick över förväntan bra! Han va riktigt duktig, första gången han stod på ett par :) Å så fick ju även jag åka på mina... har nog inte åkt skridskor sen jag gick på Kvistberget! Ujujuj få ont i fötterna bara jag tittar på dem ;)
Hoppas att Oliwer sover gott inatt! Noah kan numer stoltsera med 4 små risgryn ;) Så söt så :))
Ha ett riktigt Gott Nytt År! å ta hand om varann!

//Petra