2010-12-29

Tror jag såg en .... vit prick !

..Snälla låt det vara så. Ni med småttingar vet vad jag talar om. Mmm. såg en skymt hos E idag. Rådfrågade henne oxå och hon såg samma sak. Yes! Men inte i överkäken som jag trodde det skulle bli utan bredvid vänstra tanden i nerekäken. Hmm jahaa,där ser man. Ja ja den får komma vart den vill bara den kommer upp någon gång. För usch vad han har ont =/

Dagen idag har spenderats ihop med E och hennes familj. Kaffe,lek,middag och mys. Underbart att man har såna vänner som det är så "lätt" med. Inge knussel utan man bara kan "va" precis som man är.

Mitt i "allt" fick jag ett otäckt samtal. Usch mitt hjärta stannade för ett par sekunder. Det blev svart. Tårarna kom och jag blev rädd. Men förstod att personen i andra änden va ännu mer rädd än vad jag va. Försökte sansa mig och sa att jag ska "kolla upp det" och så la vi på. Ringde några samtal till och fick till slut pusta ut ! Fast usch så jag mådde under tiden. Pendlade mellan hopp och förtvivlan och oron steg för varje minut. Tänk om... nej fy,så va det iallafall inte. Så idag har jag tänkt extra noga på att man inte ska ta någon förgiven. Och att jag ska visa tacksamhet och uppskattning mycket mer än jag gör. Ska berätta för dom jag bryr mig om hur mycket jag tycker om dom istället för att bara "tänka" det. Tror det är väldigt vanligt att man "hoppar" över det för ofta. Och tänker -det vet du ju redan... men faktiskt kan det vara otroligt SKÖNT att få höra det på riktigt någon gång oxå,då vet man att man är betydelsefull. DET är något jag ska bättra mig på iallafall.

Det slutade trots allt gott och vi fortsatte umgås under hela dagen. Wilma och E hade massor att pyssla med,klippa,skriva brev,rida käpphäst osv. Oliwer tyckte att gåstolen va det roligaste och kanske hoppgungan.
Många skratt och några koppar löfbergs så va den dagen slut. In i bilen. Hem. Badet. Plocka ihop. Kvällsmat. Läggdax för Wilma och strax där efter Oliwers tur. Men det va inte så lätt,hoppandes,skakandes,gungandes och gosandes med filt över huvudet försökte jag få honom till att blunda. Jisses han börjar bli tung nu,att kånka runt på. Men till slut efter några kilometer så började han slappna av och jag la honom försiktigt i spjälsängen. Höll andan och tassade ut så tyst jag kunde och drog igen dörren. Han SOV ! ( fast hur länge återstår att se ) stackars mammas prins ! =/

Nu ska jag kika vidare på "Bonde söker Fru" men snart lägga mig. Jobbigt med för lite sömn om nätterna !!! Hej på er readers !



16minuter senare !!! Nu klickar jag på "publicera inlägg" Ollie började skrika så nu har jag gjort första vändan upp för tröst och mer gung. SNÄLLA TAND kom up nu !!!!!!!!!!

Inga kommentarer: